KARIŞIK MALZEME TEKNİĞİ İLE TUVAL PANOLAR

Dekupaj aşkıyla dolu dolu geçen dört senenin sonunda , karışık malzeme tekniğini keşfettim. Gerçi, mesela kutuları sadece boyayıp, kağıt yapıştırmıyoruz; kenarına kurdele, içine kumaş, üstüne de dantel doladık mı, o da mixed media, pardon karışık malzeme tekniği oluyor ama, olsun; ben yine de neler yapabileceğimi yeni keşfettim, diyelim.
Karışık malzeme tekniğinin en güzel tarafı kuralsız olması. Evet, bir kaç kural var gibi görünüyor ama, onlara da uymak zorunda değilsiniz. Tek uyduğum kural, aslında bir resim yapıyor olduğumu unutmamak. Öyle olunca, kompozisyonda, renklerde bir uyum sağlanıyor. Göze hoş geliyor. Zaten maksat da bu.

Bir de istediğin malzemeyi kullanabilmek, yaratıcılığı çok etkiliyor. Serbest kalıyorum. Şu köşeye ne yerleştirsem, altına ne koysam,üstüne ne bağlasam; hangi rengi hangi renkle kullansam...  Tek tek malzemeleri yerleştirip, "bitti" dediğin anda sanki boyanmış bir resmi görmek gerçekten çok zevkli.

Bir arkadaşımızın, başarılı bir dansçı olarak yetiştirmekte olduğu kızının fotoğraflarını pano haline getirmek istedim. Ortaya iki ayrı çalışma çıktı. Umarım beğenirsiniz.






Evet, kurutulmuş portakal dilimleri bile kullandım. Karışık malzeme tekniği bence bu işte !

Fotoğrafları parlamadan görebilmenizi çok isterdim. Fotoğraf makinesi ile çok iyi anlaşamıyoruz. Lütfen bağışlayın beceriksizliğimi.

Diğer pano ise mor tonlarında. Sanki bunu biraz daha fazla sevdim gibi. Siz ne dersiniz?







Beğendiğinizi umarım.Yorumlarınız benim için gerçekten kıymetli. 
Sevgi ve saygılarımla.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder