AĞAÇSIZ YILBAŞI SÜSLERİ

Pek de yerinde değil zaten, ama, Yılbaşı süslemesi deyince olan aklım da başımdan gidiyor. Çocukların hoşuna gidiyor bahanesiyle, yılbaşı ağacını -aslında kendim için- özene bezene süsler, her tarafına ışıklar, sarkaçlar takar; karşısına da geçer bakardım..  Taa ki geçen seneye kadar.. Çünkü, Zilli ile Badem, her ne kadar küçük ve yapma olsa da, plastik çam ağacına tırmanmaya çalışıyorlar. Bu sene de aynı şeyin başıma geleceğini bile bile, üşenmedim; yine kurdum; lambalarını taktım ağacımın. Ve, şu anda dikey değil yatay duran bir ağacım var. Ayakta durması mümkün değil; çünkü bizim kızlar öyle seviyorlar :)

Böyle olunca tabii ki yaptığım yılbaşı süslerini de takamadım ağacıma. Onları da top niyetine ortada yuvarlayıp eğleniyorlar. Ne yapalım, maksat eğlence değil mi?

Göz zevkinizi bozan eğrilikler için baştan özür diliyorum. Bunların asılı şekilde fotoğraflanmaları gerekiyordu; düzgün şekilde çekemedim. Yenilerini de oluşturamadım; çünkü bunlar artık burada gördüğünüz yılbaşı süslerine hiç benzemiyor:) Kızlarımın yeni yıl oyuncakları oldular. Ama, hiç olmazsa fikir vereyim, "boşa gitmesin" diye, nasıl yaptığımı kısaca anlatayım:

 
Bu toplar , bilirsiniz, köpükten yapılmış; bembeyaz hazır vaziyetteler. Renklendirme, peçete yapıştırma, akrilik boya; boncuk boyası ile.. Kurdeleyi, kürdanla tam ortaya gelecek şekilde köpüğün içine sokuşturdum; azıcık da silikonladım ki sağlam olsun. Aynı şekilde, aşağıdaki püskülleri de öyle sabitledim köpüğün içine. Bu püsküller hazır, her renk satılıyor ya; yeşiller pek uydu toplarıma. Ben bu püskülleri çok severim; çok da kullanırım. ( Fikir lambası: Çekmecelerimin kulplarını çıkartıp; azıcık büyüklerinden, püskül taktıydım. Al sana yeni komodin:))

Uçlarında metal süs olanlar da, boncukçudan aldığım ufak melek, kuş, kelebek desenli sarı metal aksesuarlar. Bunları bir telin ucunu kıvırıp - sallantılı küpe ucu gibi- taktım; telin öbür ucunu da köpüğe soktum.

Aslında çalışması çok zevkli ama, bu toplar ufaktı; azıcık zorlandım. Sonra daha büyüklerini aldım, ama  yapmadım. Yok yok, seneye kalmaz; kış bitmeden yaparım. Hem yaparken görüntülerim , hem de son hallerinin fotoğraflarını da daha düzgün çekerim; belki beni affedersiniz.


Bu arada, yıl bitmeden bir kaç takipçim daha olmuş. Yeni blog açan biri için ne kadar güzel bir hediyedir bu bilirsiniz. Hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder